dilluns, 2 de desembre del 2013

Presentació d'Acció CE7 a Roma

La setmana passada, l'equip de Presència vam anar a Roma, a presentar el projecte Acció CE7 al Pare General de l'Escola Pia, Pedro Aguado. La rebuda va ser magnífica, i vam estar acompanyats pel Miguel Giráldez, assistent del Pare General per les Espanyes, i bon amic i coneixedor de l'Escola Pia de Catalunya. Vam poder compartir amb el Pare General el desenvolupament del projecte, la importància del procés participatiu, així com els punts de trobada amb les iniciatives que es duen a terme actualment, en el mateix sentit, en altres províncies escolàpies del món. I, per si fos poc, el Pare Adolf Garcia-Duran ens va fer una visita guiada a la Casa Generalícia i a les estances de Josep de Calassanç. Una trobada molt ben aprofitada!

dijous, 21 de novembre del 2013

Parlem de... "Participació institucional"?

Finalment, ja s'han reunit els dos darrers grups, que són els que hem dedicat a parlar sobre com volem que sigui la participació a l'Escola Pia de Catalunya. Molt bé! A partir d'ara, anirem introduint les propostes dels sis grups en el document que ha de recollir tots els resultats del procés participatiu. Mentrestant, us deixem amb la foto del grup d'ahir (del grup de dimarts no en vam fer cap, al final!):

dijous, 14 de novembre del 2013

Parlem de... "Presència territorial"?

I continuem! Aquesta setmana ha estat el torn dels participants a conversar sobre territori, arrelament, proximitat... Sí, "Presència territorial"! Us deixem aquí una foto del grup de dimarts: del de dimecres, al final, no en vam fer cap. Ho sentim!!!!

dijous, 7 de novembre del 2013

Parlem de... "Fer comunitat"?

Aquesta setmana hem començat a fer les primeres trobades dels grups de treball, i el gel l'han trencat els participants que es van apuntar per a debatre sobre l'àmbit de "Fer comunitat". Dimarts ens vam trobar 15 persones, i dimecres, 14. Aquí teniu les fotos:

dilluns, 23 de setembre del 2013

Proposta a tots els membres de l'Escola Pia

Avui hem enviat un correu electrònic a totes les persones amb adreça electrònica de l'Escola Pia per tal de convidar-les a implicar-se en un procés participatiu, bé formant part de grups de discussió, bé donant-nos suport des de casa a través d'un qüestionari que els farem arribar. La idea és que, a partir d'ara, aquesta invitació arribi també a totes aquelles altres persones que, sense haver rebut el mail, també estiguin implicades amb l'Escola Pia, i tinguin ganes de participar-hi. Esperem que sigueu molts els que us hi apunteu, tot això ho hem de fer entre tots!

dimecres, 10 de juliol del 2013

Som uns preguntaires

No sabem si heu sentit a parlar gaire de nosaltres. Però si us han parlat de nosaltres, segur que ha estat per la nostra dèria de fer preguntes! I és que, des que ens vam posar a treballar en el projecte, hem entrevistat a diverses persones de l'Escola Pia, per tal de conèixer la seva opinió sobre els temes que tractem: com viuen la participació en la institució, què creuen que caldria fer per tal que l'Escola Pia respongui millor a les necessitats de cada territori, quin ha de ser el compromís dels que estem implicats en la institució, com podem millorar la vivència del transcendent en el dia a dia... Encara, però, ens queden moltes preguntes, i moltes persones per entrevistar. Qui sap, potser la propera seràs tu!

dijous, 2 de maig del 2013

Som-hi!

Amb l'arribada del mes de maig, iniciem un nou projecte a l'Escola Pia de Catalunya, per tal de reflexionar sobre com volem que segueixi avançant la nostra institució, donant continuïtat al Projecte del Laïcat, i avançant en els àmbits de la participació i la presència.  Encara no sabem cap on ens portarà tot plegat, però ja d'entrada us diem: comptem amb vosaltres! Moltes gràcies!